O mnie - kim jestem i czym się zajmuję?

Abarth Punto

Cześć mam na imię Michał i od najmłodszych lat interesowało mnie działanie maszyn. Zainteresowania te przekułem w naukę Mechaniki i Budowy Maszyn oraz Automatyki i Robotyki na Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Tak pokrótce zaczęła się moja przygoda z programowaniem maszyn w pracy i modyfikowaniem samochodów w czasie prywatnym.

Za dnia pracuję przy programowaniu maszyn CNC. Doświadczenia zawodowe przeniosłem do domowego warsztatu, w którym od zawsze lubiłem grzebać przy samochodach. Prawdziwym przełomem dla mnie był zakup Abartha, który stał się dla mnie swoistym poligonem doświadczalnym.

Abarth Grande Punto - tuning włoskiego hot-hatcha


Hobbystycznie majsterkowałem przy różnych samochodach, ale spotkanie oko w oko ze Skorpionem ukierunkowało mnie na włoską motoryzację. Dlaczego właśnie Abarth Grande Punto? Przede wszystkim to jeden z ostatnich prawdziwych hot-hatchy wiernych pierwotnej koncepcji. Sportowy samochód bazujący na popularnym hatchbacku o stosunkowo prostej konstrukcji, ale zawierający w sobie prawdziwego ducha wyścigów.

Abarth przez lata swojej działalności nauczył się przerabiać samochody Fiata w taki sposób, że choć przypominają one swoje "cywilne" odpowiedniki to jednak oferują iście sportowe doznania. Co ważne bazą dla sportowych wersji są standardowe podzespoły, jak np. popularny silnik 1.4 T-Jet. Inżynierowie Skorpiona podkręcili motor, ale pozostawili wiele pola do popisu. Dzięki stosunkowo niedrogim modyfikacjom można z tych jednostek wycisnąć znacznie więcej. Właśnie to mnie cieszy w moim Punto. Wykorzystana w tym aucie technologia pozwala mi eksperymentować z różnymi modyfikacjami i opracowywać rozwiązania, które później mogę zaoferować Tobie!

TIP do silników T-Jet


Bawię się modyfikacjami mojego Abartha na różne sposoby. Nie ukrywam jednak, że moją specjalnością jest Turbo Inlet Pipe, czyli popularny TIP. Z włoskiego silnika można wycisnąć sporo dzięki modyfikacjom mechanicznym dolotu, czy wydechu. 

Obecnie zajmuję się w dużej mierze wykonywaniem TIPów do jednostek 1.4 T-Jet. Customowe rury wykonuję nie tylko do Abarthów, ale także do innych modeli włoskiego koncernu, które korzystają z tej popularnej jednostki. Wiesz, że silnik w swoim Fiacie Grande Punto możesz przybliżyć osiągami do Abartha? To nie jest trudne. Tylko musisz wiedzieć jak. No, a taką wiedzą mogę się z Tobą podzielić. Wystarczy do mnie napisać!

0 Komentarze